Коралові острови нерідко називають атолами. Ці острови створені живими істотами - кораловими поліпами.
Коралові поліпи - мікроскопічні мешканці моря-живуть величезними колоніями, а помираючи, залишають після себе найдрібніші вапнякові скелети. З них-то з плином часу і складаються величезні коралові споруди.
Тема уроку. Природні зони материків
Після уроку учні зможуть: самостійно пояснювати усі закономірності поширення поясів і природних зон, а також аналізувати основні тематичні карти.
Тип уроку: вивчення нової теми
Запитання до теми "Орієнтування на місцевості"
1. Що таке орієнтування?
2. Скільки основних румбів існує?
3. Якщо повернутися обличчям на північ, з якого боку, ліворуч або праворуч, знаходиться схід?
Географічна мапа
Намалювати її іноді набагато простіше, ніж описувати це ж саме словами. Навіть якщо ви малювати не вмієте, все одно - простіше. Як пояснити людині дорогу?
Можна, звичайно, розповісти.
Наприклад: йдіть прямо, потім за червоним парканом поверніть ліворуч, потім знову прямо, потім дійдіть до розвилки і поверніть направо, потім перетинаєте дорогу, спускаєтеся вниз під гірку, вздовж річки пройдіть трохи направо і біля містка ще раз у кого-небудь запитаєте.
Південна Америка — унікальний материк, що має цікаву історію відкриття, адже люди не одразу зрозуміли про існування не одного, а одразу двох материків.
У чому особливості відкриття та дослідження Південної Америки?
Відповідь на запитання
Серед відкривачів материка усі знають ім'я Христофора Колумба, але не його ім'ям названий материк. Хто такий Америго Віспуччі, який внесок мандрівника у відкриття Південної Америки?
Тема: Савани і рідколісся
Зміст. Особливості природи саван, характеристика рослинності і тваринного світу.
Посібники: карти (фізична, кліматична, природних зон) Африки, настінні картини: «Африканська савана в суху пору року», «Африканська савана у вологу пору року», зображення окремих рослин і тварин.
Для повторення і перевірки знань можна запропонувати учням розповісти про вологі екваторіальні ліси за планом вивчення природних зон. Кожному учневі слід дати два запитання з плану. Перевірити, як учні заповнили таблицю (у двох учнів).
Вивчення нового матеріалу
Тема: Загальна характеристика річок Африки. Річки басейну Атлантичного океану
Зміст. Залежність річок від рельєфу і клімату; план характеристики річки; особливості річок басейну Атлантичного океану.
Посібники: фізична і кліматична карти Африки, настінна картина «В долині Нілу».
Запитання і завдання для повторення й перевірки знань учнів
Накреслити на дошці схему пасатів і пояснити причину їх утворення.
За якими ознаками виділяють кліматичні пояси?