Новини на Емайл:

Введіть адресу електронної пошти:

Форма входа

Ми Вконтакті:

Пошук по сайту:

Custom Search

ріст і розвиток організмів

development-of-plantsРіст і розвиток організмів

Мета: - сформувати в учнів поняття « ріст», «розвиток», 

- залучати учнів до розуміння біологічного експерименту;
- продовжувати розвивати вміння роботи з підручником.

Обладнання: підручник, малюнки, таблиці із зображенням рослин і тварин.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування нових вмінь та звичок.

 Хід уроку

І. Організаційний етап
ІІ. Виконання перевірочної роботи

Варіант І. Виконати тестове завдання ( підкресліть букву правильної відповіді).
1. Органічні речовини утворюються внаслідок:
а – дихання, б – фотосинтезу, в – всмоктування коренем з ґрунту.
2. Під час дихання органічні речовини:
а – окислюються, б – утворюються, в – залишаються незмінними
3. Енергія виділяється під час:
а –росту організмів, б – диханні, в – фотосинтезі.
4. Нестатеве розмноження – це розмноження за допомогою ;
а – квітки, гамет, в – спор.
5. Вода відноситься до:
а – органічних речовин, б – неорганічних речовин, в – вітамінів.
6. Організми, що споживають готову їжу – це: а – автотрофи, б – аероби, в – гетеротрофи.
7. Для здійснення фотосинтезу необхідні умови:
а – вода, б – сонячне світло, в – хлорофіл.
8. Аероби – це організми яким для дихання необхідний:
а – азот, б – кисень, в – озон.
9. Основні функції листка:
а – дихання, б – приваблювання комах, в – фотосинтез.
10. У процесі запліднення утворюється:
а – сперматозоїд, б – зигота, в – пилок.
Варіант ІІ. Дати визначення термінам:
- фотосинтез, - листок, - гамети, - розмноження, - вегетативне розмноження, - перехресне запилення.
Варіант ІІІ. Індивідуальні завдання на картках:
1) Замалювати і підписати частини квітки;
2) дописати речення:
- тичинка утворена - ………
- маточка складається з …………
- у пиляках тичинки достигає …………
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів ( з елементами мотивації навчальної діяльності).
Вчитель: Погляньте на малюнки:
- мал. 1. Зайчиха із зайченятами;
- мал. 2. Горох у фазі проростання, фазі бутонізації;
цвітіння і плодоношення.

Думаємо! Відповідаємо!
- які організми зображені на малюнках? (учні повинні вживати бінарні назви рослин і тварин): заєць сіряк; горох посівний.
- доведіть, що вони живі організми (- мають клітинну будову, - їм властивий ріст і розвиток, обмін речовин ( дихання, живлення, виділення), розмноження статеве), відповідають на подразнення).
ІУ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку, вивчення нового матеріалу.
Вчитель: Сьогодні ми поговоримо про одну з властивостей живих організмів – ріст і розвиток. Ці два поняття нерозривно пов’язані між собою. Давайте пригадаємо, що життя починається з клітини. Дві статеві клітини утворюють зиготу, яка дає початок багатоклітинному зародку. А чому утворився багатоклітинний зародок, за рахунок чого?
Дійсно, за рахунок поділу клітини. Цей поділ називається мітозом.
(учитель показує схему поділу на дошці). При цьому процесі збільшується кількість клітин, так поступово організм збільшує свої розміри і масу тіла.

А тварини і рослини ростуть все своє життя?
А як, з чого виростають рослини?

Демонстрація біологічного експерименту.- вчитель за допомогою таблиці знайомить учнів з будовою насінини квасолі;
- учні – лаборанти розносять на кожну парту контейнер з намоченою насіниною квасолі, салфеткою і препарувальною голкою.
- за вказівкою вчителя діти знімають насінну шкірку, розглядають сім’ядолі, зародковий корінець, брунечку ,
- далі вчитель демонструє проростки квасолі на різних стадіях,
- учень – лаборант робить заміри рослин і записує дані на дошці.

Думаємо! Відповідаємо!
- Так чому рослини квасолі посівної мають різну висоту?
- Які умови необхідні для росту рослин?
- В який час доби краще ростуть рослини?
- Чи ростуть рослини взимку? ( інформацію учні можуть взяти з підручника;
- ( вчитель розкриває поняття « анабіоз»).
- Так що таке ріст і розвиток рослин ?

( троє учнів біля дошки заповнюють схему)

Рослини

Однорічні Дворічні Багаторічні
-жито - морква - дерева
- буряк - кущі
- пшениця - петрушка
- гречка цибуля
- квасоля - капуста
- огірки
- соняшник

2. Ріст і розвиток тварин.
А – Робота з підручником ( стор. 44, 45, 46).
Б – Демонстрація таблиць і розповідь вчителя про прямий і непрямий розвиток у тварин.
У. Закріплення вивченого навчального матеріалу.
( за тиждень до вивчення теми учитель з учнями заклали досліди описані на стор. 46. ; учні демонструють свою роботу , пояснюють і роблять висновки, клас задає питання і допомагають вчителю оцінити учнів).
УІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання. П.7.\ прочитати і переказувати головне, № 1-5( усно),
Для допитливих: дати відповідь на питання ( вчитель демонструє розпил дерева)» Що таке річні кільця? Що можна визначити за ними?

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить