Новини на Емайл:

Введіть адресу електронної пошти:

Форма входа

Ми Вконтакті:

Пошук по сайту:

Custom Search

Прості та складні речовини

 

Прості і складні речовини

 

Навчальна мета уроку: сформувати в учнів стійкі знання про прості і складні речовини у живій природі.
Розвиваюча мета уроку: ознайомити дітей з найпоширенішими простими і складними речовинами довкілля; розвивати у них спостережливість та уважність.
Виховна мета: виховувати у 5 класників потяг до дослідництва.
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь та навичок.
Основні поняття і терміни: проста речовина, складна речовина, атом, молекула, тіло, метали, неметали.
Методи і методичні прийоми: словесний (опитування), пояснювальна бесіда, проста розповідь, пояснення з уточненням деталей, робота з підручником, наочний (демонстрація), практичний (виконання завдань в робочому зошиті учня).
Обладнання: підручник, робочий зошит учня, малюнки із зображеннями простих і складних речовин.


ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
З пластилінових кульок складіть моделі молекул водню, кисню, води.
- Що спільного в будові молекул водню і кисню?
- Чим відрізняються молекули води від молекул водню і кисню?
- Чим тіло природи відрізняється від речовини?
- З чого утворені речовини?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
voda1Усі тіла живої природи, що нас оточують, як ми з вами знаємо, складаються з речовин. Вони ж складаються з різних молекул і атомів.
• Як називається цей певний вид атомів? (Певний вид атомів – хімічний елемент).
• Як називають речовини, що утворені за допомогою одного хімічного елемента?
• Які речовини у живій природі утворені за допомогою різних хімічних елементів?
• Які хімічні елементи зазвичай беруть участь у їх утворені?
• Більшість речовин, що нас оточують, утворені різноманітними хімічними елементами або одного виду чи за допомогою різних елементів?
Отримати відповіді на ці запитання ми зможемо протягом уроку по темі „Прості і складні речовини”.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Атоми елементів проявляють здатність сполучатись між собою з утворенням речовини. До складу речовин можуть входити атоми одного або двох чи більше хімічних елементів.
Доведемо, що всім відома вода – складна речовина.
Демонстрація розкладання води.
Для розкладання води можна скористатися пристроєм, що складається з двох пробірок, наповнених водою й опущених у посудину з водою. У пробірки за допомогою металевих стрижнів підвести електричний струм. Під час пропускання електричного струму можна помітити, як поблизу металевих стрижнів з’являється бульбашки безбарвних газів. Гази накопичуються у верхніх частинах пробірок. В одній з них газу збереться удвічі більше (за об’ємом), ніж у другій пробірці. voda2
Можна довести, що це два різних гази. Для цього наприкінці досліду треба вийняти пробірку, у якій газу менше, і піднести до її отвору скіпку, що жевріє. Вона яскраво розгориться. У цій пробірці зібрався кисень. Якщо піднести запалену скіпку до отвору тої пробірки, де газу більше, то побачимо, що газ спалахне й швидко згорить. Це газ — водень. Під дією електричного струму вода розклалася на кисень і водень.
Графіт, золото, срібло, мідь – утворені з атомів одного хімічного елемента, тому є простими речовинами.

Завдання 

Встановіть які речовини під цифрами на малюнку.

Який висновок з цього можна зробити?
- Прості речовини в природі утворені з атомів одного хімічного елемента, а от складні — з атомів різних хімічних елементів.
Нині відомо понад 18 млн. речовин, з яких хіміки щодня синтезують щонайменше 250 нових сполук.
V. Узагальнення і систематизація отриманих на уроці знань.
Окремі учні виконують завдання на картках. Решта працюють в зошитах
Обговорення виконаних завдань йде паралельно. Наприклад, відповідає учень, який працював з карткою і зразу учні класу наводять приклади, щодо його запитання.
Робота учнів за картками.
Картка 1.
Які речовини називаються простими?
Картка 2.
Які речовини називаються складними?
Картка 3.
Чому в природі існує більше складних ніж простих?
Картка 4.
Серед даного переліку речовин визнач прості: кисень, купрум, вода, цукор, алюміній, сірка, скло, крохмаль, бром, залізо.
Картка 5.
Серед переліку речовин визнач складні: водень, азот, оцет, фосфор, кухонна сіль, хлор, крейда, вуглець, вуглекислий газ.
Робота із завданнями в зошиті за завданнями відповідного параграфа підручника .
1. Закінчи схему:
Атоми _____________ → ______________ → тіло ?
2. Підкресли прості речовини однією рискою, а складні — двома:
Вода, графіт, кисень, вуглекислий газ, залізо, озон, водень, алюміній.
3. Чим прості речовини відрізняються від складних?
4. Заповни таблицю
Прості речовини Складні речовини

VI. Рефлексія уроку.
VII. Підбиття підсумків проведеного уроку, аргументація виставлених оцінок.
VIII. Повідомлення домашнього завдання.
1. Опрацювати §___ підручника "Природознавство", дати відповіді на поставлені в кінці тексту запитання.
2. Подумай: чим відрізняються складні речовини і суміші?

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить